Sokáig húztam halogattam ennek a posztnak a megírását, mert ezt a helységet közel sem volt olyan egyszerű berendezni mint gondoltam, és azóta is folyamatosan változik :) Mármint változott, mert mostanra már igazán csak egy dolgon szeretnék változtatni, méghozzá a praktikum javára!
Viszont úgy gondolom erre a kérdésre mindenképpen érdemes kitérni, mert úgy veszem észre ez a helység amolyan " mostoha gyerek ". Ugye ismerős a kép ha bemegyünk valahová, fogason kabátok, eldobált cipők, ledobott táskák.... Na ezt szerettem volna én elkerülni, de a helyzetem egyáltalán nem volt egyszerű, mert ehhez a házhoz nem tartozik klasszikus értelembe vett előszoba, hanem egy nagy térbe lépünk, ami egyben a nappali ( reményeim szerint később télikert ) szerepét tölti be.
Szóval ez volt a kiindulási pont, amivel építészetileg semmit nem lehetett kezdeni, így a hátrányból kellett előnyt faragni, és a szépséget a praktikummal összeegyeztetni. De nézzük sikerült e ? Kíváncsian várom ti mit gondoltok a végeredményről.

Talán ezzel a képpel tudom leginkább szemléltetni honnan indultunk. Itt jól látszik a ház régi szerkezete is, és a mostani nappali, amiből reményeim szerint egyszer téli kert lesz, mert az adottságai ehhez tökéletesek. De a nappaliról majd egy külön posztban írok.

Ez egy nem szokványos kép, de tulajdonképpen bármilyen hihetetlen ez az előszoba teteje, ami érett fenyő színű volt. Ezért a térnövelés, és az esztétikum szempontjából első dolgunk ennek a " lemázolása " volt. Szerencsére a lakk, ha volt is valaha rajta már úgy lekopott, hogy egy alapos tisztogatás után a sima vízbázisú zománcfesték szépen megtapadt rajta.
Ezek után jöhetett a berendezés, amin jó sokat agyaltam, és nem csak az anyagiak miatt. Nem szerettem volna egy nagy beépített monstrumot, annál inkább egy helyes konzolasztalt, egy ütős tükörrel, és maximum egy esernyőtartóval. Ez ugyebár az esztétikus verzió, de a fent említett okok miatt egyáltalán nem praktikus, hacsak nincs egy jó nagy gardróbunk. Nekem sajnos nincs :( Így jött az alternatív megoldás, egy olcsó szekrény a Vateráról, amit gyorsan felújítottam, mert eredeti állapotában igen csak barátságtalan volt. ( A felújításról szintén egy másik posztot szeretnék írni, mert egyébként ez egy igen hosszú bejegyzés lenne.)

A kiválasztott " áldozat " ami majdnem mindent elnyel, mégsem egy szokványos beépített szekrény.

És, hogy a lelkem is helyre billenjen, na meg a nagy belmagasságot is csökkentsem valamivel, így kerültek rá a pöttyös dobozok, na és díszként a kedvenc csipkés alkalmi cipőm! Mert ugye az ördög a részletekben rejlik! :)
Egy igazán nőcis kellék, ( szintén általam felújítva ) ami természetesen nem csak dekorációs célokat szolgál!
És, hogy hogy kerül a kandalló az előszobába? A kérdés jogos, a válasz egyszerű :) Mint említettem ez egy igazán érdekes kialakítású tér, ami bár gyakorlatilag az előszoba része, a nappaliban kényelmesen heverészve éppen a kandallóra látni, ami télen nem egy utolsó látvány.
Jelenleg a kedvenc részem, és az egyetlen bútor amit nem én újítottam fel az előszobában, hanem Bia barátnőm. Sőt a széket is Ő szerezte nekem, egy tündér :) A munkáit egyébként itt találjátok : http://bluerdesign.cafeblog.hu/
Szerintem már sejtitek, hogy imádom a finom apró részleteket, mert véleményem szerint így lesz egy házból otthon!
És ez még mindig az előszoba, az egyetlen olyan tárggyal, amitől hamarosan meg kell válnom, és a szépség helyett a praktikumot helyezni előtérbe. A gyönyörű telefonpad helyett ide egy hatalmas, mindent elnyelő fiókos komódot tervezek.
ELADÓ :(
Természetesen a képek sem maradhatnak el.
Mint ebben az esetben is látjátok, a bútorok ugyan különbözőek, de a finom, egységes, púderes színek mégis összhangot teremtenek, ezért ugyanezeket a színeket használtam a hamarosan bemutatásra kerülő nappaliba is. Számomra ez igen fontos, hogy vagy a színek, vagy a stílusok legyenek összhangban, ha egységes, harmonikus hangulatot szeretnénk magunk körül kialakítani. Ez most úgy érzem többé kevésbé sikerült is. És én így szeretem, még akkor is ha mostanában éppen nem ez a trend. Hiszen egy otthonnak nem az a lényege, hogy mindenáron trendkövető legyen, hanem, hogy jól érezzük magunkat benne. És mint a mellékelt ábra is mutatja, ehhez feltétlenül sok pénzre sincs szükségünk, hiszen nagyon sok mindent megcsinálhatunk magunk is! Nem ördöngösség, csak bátran bele kell vágni.:)
Eni
0 megjegyzés