Mint a bemutatkozásomban is utaltam rá ez a blog attól is különleges lesz, hogy egy 12 éves kisfiú, Gergő szemével is megismerünk dolgokat. És miért éppen a snidling? Mert ez Gergő kedvence.
Gergő már pici kora óta kertészkedik, mondhatni a vérében, van, 5-6 évesen saját kertet követelt magának. Most éppen fűszernövényeket nevel, hogy hogyan azt mesélje el Ő maga.
Nemrég kaptam anyától 3 zöld papír poharat, amihez  érdekes dolgok voltak csomagolva, a magokat rögtön megismertem de volt mellettük három korong amiről nem tudtam micsoda. Megkérdeztem anyát, aki felvilágosított, hogy ezek tőzegkorongok, és mit is kell velük csinálni.


Ezek után a pohárba vizet töltöttem, és beletettem a korongokat, amik jól megdagadtak, ezen nagyon meglepődtem, de folytattam tovább az ültetést, az ujjammal kis lyukakat csináltam, és beleszórtam a magokat. Anya megkért, hogy jelöljem meg, mit ültettem bele. Akkor így néztek ki.


Minden nap ezek után gondosan megspricceltem, ha néha elfelejtettem, akkor anya szólt, hogy GERGŐ!!!
Egy hét után már így néznek ki:


Ma újra kedvet kaptam, és kértem anyától magokat, amiket megint elültettem, ezek most így néznek ki:) Gergőnek nagyon bejönnek az ültetőkorongok, sokkal izgalmasabbnak tartja, mint a virágfölddel pepecselni.


És, hogy mi lesz belőlük? Ha mindent jól csináltam: petrezselyem, metélőhagyma, és a többit elfelejtette:) Szerencsére én tudom, eltettem a papírokat, amire tényleg nem árt odafigyelni, mert néha egy  egy virág vagy fűszernövény nagyon könnyen összekeverhető, ilyen pl. a gyöngyvirág és a medvehagyma is, amire azért kell figyelni, mert a gyöngyvirág erősen mérgező!!!
Szurkoljunk együtt Gergőnek, mert ezekből a kis palántákból készül majd a teraszon a fűszerkert.



Természetesen a szöveg leírásában én segédkeztem de a munka oroszlánrészét sőt még a fényképeket is Gergő készítette.
És, hogy hogyan csinálják ezt a profik, mire kell odafigyelni? Arról meséljen egy igazi kertész, aki maga is ennyi idős fiúcska lehetett mikor megszerette a kertészkedést:
http://kertesz.blog.hu/2012/02/04/paradicsom_para
Eni
1 megjegyzés
  1. Szuperjó, Gyerekek!! Gratulálok, Gergő!
    Ilyen zöld (pohár?)dobozkákat épp tegnap láttam az ikea-ban, kacérkodtam vele, de nem tudtam pontosan, hogy a magokon kívül mit rejt - kíváncsi lettem volna...nem mertem megvenni :(
    A teraszon a fotó isteni, ezek a raklapos megoldások egyre jobban terjednek :)

    VálaszTörlés