Azt gondolom amint beköszönt a tavasz, minden ember vágyik egy kis újra maga köré, most ehhez szeretnék néhány ötletet adni, hogy némi kézügyességgel, leleményességgel hogyan is oldhatjuk mindezt meg, hogy még csak túl sok pénzünkbe se kerüljön. Hiszen a természet szerencsére bőségesen ellát minket alapanyagokkal, csak körültekintően kell járnunk, és észre venni ezeket egy egy kellemes tavaszi séta során. De helyettem beszéljenek inkább a képek:


Az egyik legegyszerűbb megoldás, ha veszünk, egy vázát, vagy egy befőttes üveget, ami minden otthonban megtalálható, egy csokor tulipánt, és a sétánk során gyűjtött frissen rügyező vesszőkkel feldobjuk picit a kompozíciót. Azt hiszem nincs olyan háziasszony, de bátran állíthatom férfi sem, aki ezt ne tudná elkészíteni:)


Ez a dekoráció talán, már egy picit bonyolultabb, de még mindig a könnyen elkészíthető dekorációk közé tartozik, viszont nagyon mutatós. Manapság nagyon sok kertben megtalálható a köznyelvben göcsörtös fűzként emlegettet fa de ha ilyet nem találunk, bátran választhatunk más alapanyagot is, nagyon szépen kihajt például a közönséges barka, a cseresznye, a mandula stb... Ha a faágak megvannak, már csak néhány pici kémcső szerű üvegcsére ( vagy akár elhasznált villanykörtére, én már ilyen verziót is láttam ) van szükségünk, amit dróttal az ágakhoz rögzítünk és valamilyen tavaszi virágot beleteszünk. ebben az esetben sem kell a képhez igazodni, ki ki válogathat kedve szerint, a tavaszi virágok sora szerencsére majdnem végtelen. Mindenki választhat kedve szerint.
Az én személyes kedvencem ez a tál, ami már egy pici beruházást igényel, mert a kosarat egyszer be kell szereznünk, de utána tényleg már csak a fantáziánk szab határt, hogy hogyan és mivel díszítjük. Én ebben az esetben három jácint hagymát ültettem bele ( nem titok, nekem ez a tavaszi nagy kedvencem, talán az illata miatt ) beletettem még két kövirózsát a sziklakertből, és az egészet lila dekor mulccsal és gyöngyökkel díszítettem ( ezek bármelyik kézműves boltban, vagy akár interneten beszerezhetőek )! Az esti romantikus hangulat kedvéért még két gyertya is került bele:)
Itt már szegény elvirágzott, de ezt én sosem bánom, mert ez nagyon jó alkalom arra, hogy valami újat találjak ki, és még elkészítem egy kicsit kikapcsolódjam.
És, hogy mit csináljunk az elvirágzott hagymásokkal? Arról álljon itt egy link, hogy mit is ajánl ezzel kapcsolatban egy szakember. Mert mint többször említettem én " csak " egy lelkes amatőr vagyok:)
Elvirágzott a tavaszváró hagymás növényed? Ne dobd ki, inkább olvasd el, mit kezdj vele:)
http://kertesz.blog.hu/2012/02/21/hagymasok_halala
kertesz.blog.hu
A legtöbb emberhez hasonlóan én sem bírtam ki, hogy ne szerezzek be a borús téli időben pár cserepes jácintot, nárciszt, gyöngyikét vagy éppen tulipánt. Az előkezelt és előhajtatott hagymásoknak egyszerű a tartása, csak öntözni kell, és gyönyörködni bennük. De mit kell...
 
Remélem mindenkinek, tudtam néhány, hasznos ötlettel szolgálni, hogy egy kicsit becsalogassuk a tavaszt a lakásba, és az írásom végén található link is hasznos lesz azok számára, akik eddig nem tudták mi tévők legyenek a már elvirágzott hagymás virágokkal.
Eni
 
 
0 megjegyzés