Megmondom őszintén eszem ágában sem volt szőnyeget festeni, hiszen nem is olyan régen vettem egy tökéleteset. Igen ám, de arra is hamar rájöttem, hogy valamin gyakorolnom kell, mielőtt neki esek a nagy célnak a falfestésnek. Na mármost a szőnyegfestéshez adott volt minden.
Megérkezett a sablon a http://decorlabor.hu/ -tól, amit több blogger társammal együtt kipróbálásra kaptam. Adott volt egy frissen vásárolt fürdőszoba szőnyeg, amit eredetileg az új fürdőbe szántam, és természetesen volt itthon ASCP-is, amiről szerintem már annyit írtam, hogy mindnyájan ismeritek :)
Ha rendelni is szeretnétek, elárulom az én beszerzési forrásomat: http://www.anniesloan.hu/
Tehát minden adott volt, hogy kipróbáljam az oly régen várt sablont. Persze egy sima kartonon is kísérletezhettem volna, de az egy Bak számára nem kihívás :)

Így néz ki az általam kiválasztott sablon, nekem ez tetszett a legjobban, de a webáruházban rengeteg minta közül választhattok.
Első lépésként ha pontosan kimértük, és elhelyeztük a mintát, nagyon fontos a pontos rögzítés! Erre a festők által használt maszkolószalag tökéletesen megteszi.
Közben azért nem árt színmintát végezni, mert hamarosan kiderül majd, hogy nekem két elképzelésem is volt, de a teszt után egy harmadik győzött :)
Az első körben kiválasztott két szín, amik végül nem passzoltak a szőnyeg színéhez, így az Original lett a befutó.
A szőnyeg esetében, én egy viszonylag kicsi, kör alakú ecsetet választottam, amivel jól be tudtam " tunkolni " a szálak közé a festéket. Mindezt háromszor ismételtem el, a végleges eredményig.
Azt itt fontos megjegyeznem, hogy amenyibben szőnyeget szeretnénk festeni, mindenképpen figyeljetek a szálhosszúságra, szerintem ez a méret a határeset! Ez a típusú ecset, és a többszöri festés is, csak szőnyegfestés esetén állja meg a helyét, de erről egy másik bejegyzésben hamarosan szó esik majd! Falfestés esetén pl. teljesen más technikával dolgoztam. Itt viszont nagyon fontos, hogy jól bedolgozzuk a festéket a szálak közé, ezt én így tudtam a leginkább elérni!

Így néz ki három réteg után, miközben szárad.
Aki nem dekorációnak szánja, hanem mindennapos használatra, ennél a pontnál kerül sor a fixálásra, amihez én a jól bevált vasalós módszert szoktam alkalmazni. Ráterítek az adott textilre egy jó vastag zsírpapírt, és alaposan átvasalom. Azt persze hozzá kell tegyem, hogy erre a célra én kizárólag az ASCP festéket szoktam használni, más festékről nem tudok nyilatkozni. Persze van aki a festékhez kapható waxra esküszik, de mivel én ezt nem próbáltam, nincsenek tapasztalataim.

És végül a már alaposan megszáradt végeredmény, amit egyenlőre egy maci birtokol :)
A sablon tesztelésének természetesen ezzel a poszttal nincs vége, már készül a fal, ami elé majd a szőnyeg kerül. Remélem többen kedvet kaptatok, és kipróbáljátok, hiszen ezzel a módszerrel, viszonylag kis költségvetésből nagyon gyorsan új hangulatot varázsolhattok otthonotokba.
Amennyiben tetszett a bejegyzés, megköszönöm ha megosztod másokkal is.
A blog Facebook oldalához az alábbi linkre kattintva csatlakozhatsz: https://www.facebook.com/kreativkert , ahol naponta frissülő tartalommal találkozhatsz. Ha mindennap látni szeretnéd, ne felejtsd el bekapcsolni a követés funkciót! :)

Eni

0 megjegyzés