Bár azt egy percig sem állíthatom, hogy a kertem mára tökéletes formát öltött, azért vannak bizonyos részei amik már készen vannak, így most nagyon trükkösen ezekből válogattam nektek pillanatképeket.
De nézzük milyen volt egy évvel ezelőtt, mikor először megpillantottuk.


A filagória amibe rögtön beleszerettünk.
És a garázs a kissé elvadult növényzettel, és a kissé színtelen garázsajtóval.
Egyszóval különösebb baj, nem volt vele, sőt, csak én valami másra vágytam, valami elegánsabbra, és hát a növények pedig erős fiatalításra. Sajnos a félelmem beigazolódott, és mikor egy egy szakasznak nekiálltunk, sajnos egyre több növénytől kellett megváljunk, mert egyértelműen betegek voltak. ennek persze vannak előnyei, meg hátrányai is. Most sokkal szellősebb a kert, de az újonnan elültetett növények még közel sem ilyen mutatósak, illetve a javuk még ősszel kerül elültetésre.
Ami még jelentős változás lesz, a beteg, és öreg növények eltávolítása után, az a viacolor feltörése, helyette fű lesz, és a kerti építmények lefestése. Na persze még sorolhatnám a vágyaimat, de hosszú lenne a lista :)

A garázskapu jelenleg üres oldala, terveim szerint, már október elején így fog kinézni, nyilván egyenlőre kevesebb vadszőlővel :)
A kert nagy részén már alakul, de még közel sem tökéletes, ezért döntöttem, úgy, hogy a végleges arcát csak tavasszal mutatom meg. Addig is jöjjenek a pillanatképek, hiszen kíváncsi vagyok a véleményetekre, Ti mit hogyan alakítanátok ki.

Első lépésként a filagória bal oldalát tisztítottam ki, ide évelő növények kerültek, hogy mindig legyen friss virág a lakásban, illet mivel a nappaliból pont ide látni minden évben ide kerülnek a tavaszi hagymások.
A sütögető köré megszámlálhatatlan mennyiségű levendula és fűszernövény került, hiszen így a legpraktikusabb.
Majd a filagória jobb oldala következet, ahol megszépült a sziklakert, és hamarosan már néhány őszi virág is helyet kap benne.
Elkészült egy " kényes sarok is, ahová csak dekorációs elemek kerültek, de erről egy külön posztot szeretnék írni.
Ide került nagyapa öreg biciklije is, kicsit " megfiatalodva ".
Ez a szürke zúzott kő, terveim szerint még a kert más részein is visszaköszön majd, mert megmondom őszintén nem vagyok a fűnyíró nagy barátja :)

Számomra az esti fények is elengedhetetlenek, így lampionból is akad bőven.
Egy számomra nagyon kedves részlet.
Amikor a lampionok " felgyulladnak " és életre kel a kert, de ez szintén egy külön poszt lesz :)

Remélem jól állunk, folyt. köv. tavasszal!
Eni
0 megjegyzés