Egy gyermekbarát kertet nem egyszerű megtervezni, hiszen számtalan dolgot kell figyelembe vennünk, mind a növények, ( némelyik mint tudjuk erősen mérgező, szúr vagy éppen allergizál ) mind a játékok esetében. Ezért én most ebbe részletesen nem is szeretnék belemenni, hiszen számtalan cikk született már a témában, nálam sokkal inkább hozzáértő személyek tollából. Éppen ezért ez a bejegyzés kicsit el fog térni az eddigiektől, mert több lesz a kép mint a szöveg. Ezeket főként külföldi oldalakról gyűjtöttem össze, de úgy gondolom egy hazai kertben is remekül megvalósíthatóak. Azért természetesen minden képhez fűzök néhány észrevételt, amit nem árt figyelembe venni, átgondolni.

Remek ötlet, hogy a homokozóhoz színes fa lapok vezetnek, de megfontolandó, hogy a " járólapokat " lesüllyesztjük vagy sem, mert így könnyen megbotlik benne a szaladgáló gyerkőc, ezért állandó felügyeletre van szükség. Abban az esetben ha ez megoldható, remekül fejlődik a gyerkőcök egyensúlyérzéke miközben ezeken lépkednek. Esős idő után viszont mindkét esetben nagyon balesetveszélyes, mert hihetetlenül csúszós!

Nekem is nagy kedvencem a táblafesték, így remek ötletnek tartom, hogy az udvaron is megjelenik. Ebben az esetben egyedül arra kell figyelni, hogy a felszín amire kenjük szálkamentes legyen. Gyakorló szülők azt hiszem tudják, hogy nem kis macera egy szálkát a gyerkőc kezéből eltávolítani.

Azt hiszem nem kérdés, hogy bunkert építeni minden gyerkőc szeret, ( nekem is volt, sőt a gyerekeimnek is ) és ha már építünk miért ne legyen természetes? Ennek két változata is ismert, az egyik, hogy kora tavasszal maga a fűzfavesszőt szurkáljuk a földbe, és alakítjuk formára, a másik, hogy bambusz pálcákból sátoralapot készítünk, és befuttatjuk valamilyen gyorsan növő egynyári növénnyel.

Ugróiskola kicsit másképp. Nekem ez így ahogy van nagyon tetszik, nem is igazán tudok mit hozzáfűzni :)

Megmondom őszintén, én a gumi újrahasznosítást nem túlságosan kedvelem, de ez az ötlet annyira aranyos, hogy semmiképpen nem akartam kihagyni a bejegyzésből. Ráadásul, hűvös, esős időben akár a gyerekszobába is beköltöztethetjük.
 Remélem ezzel a kis összeállítással sikerült néhány ötletet adnom, és mindenki fantáziáját beindítani.
Képek forrása: Pinterest
Eni


0 megjegyzés