Sokan vagyunk úgy, hogy mikor elkészül a kert, minden növény a helyére kerül végignézünk rajta, és azt tapasztaljuk valami még hiányzik, nem teljes a kép. Főleg olyankor fordul ez elő, mikor a semmiből varázsolunk kertet, és még minden olyan kicsi, egyszóval " nem állt be " a kert.
Ilyenkor elkeseredés helyett használjuk a kreativitásunkat, ehhez gyűjtöttem most én össze néhány példát.
Sokszor írtam már arról, hogy én egyetlen kertből sem hagynám ki a kerti tavat, csobogót, mert ezek varázslatos hangulatot kölcsönöznek minden kertnek. Sajnos nem olcsó mulatság, de erre is van néhány alternatív megoldás. Az első, amit az egyik kedvenc kertészetem előkertjében fényképeztem, nagyon egyszerű, folyami kavicsokból alakítunk ki folyómeder formát, és a környékét olyan növényekkel ültetjük körbe amik hasonlítanak a vízparti növényekhez. Ilyenek például a különböző, nád, sás és fűfélék amik közül találunk olyat ami nem igényel túl sok vizet. Sajnos ottjártamkor még nem zöldellt a kert, ezért egy olyan alternatívát mutatok, ami már zöldell és víz is folyik benne Ez egy kicsit drágább megoldás, mert ehhez már szivattyút is be kell szerezzünk, de nem fogjuk megbánni.


A következő ötlet amit főleg olyanoknak ajánlok, akiknek nincs kertjük, vagy csak egy nagyon pici  mégis szeretnének egy csöppnyi oázist. Ehhez néhány dézsára, fémedényre, vagy cserépre van szükségünk ( vigyázat az alja ne legyen lyukas ) illetve vízinövényekre, amik bármelyik nagyobb kertészetekben beszerezhetők.
Ha elkészítjük, nyáron csupán arra kell ügyeljünk, hogy a vizet mindig pótoljuk, és nem árt ha teszünk bele némi alga gátlót, mert a kis felületű víz könnyen melegszik,ezáltal könnyebben algásodik!!! Álljon itt egy rusztikus és egy modern ötlet és ha némi szerencsénk van még vendégünk is lesz:)




És ha már a víznél illetve a vizes ötleteknél tartunk, akkor nem szabad megfeledkeznünk a madarak itatásáról sem. Tudom ez még nem annyira elterjedt mint az etetés, de a szakma véleménye szerint ugyanolyan fontos. Ezt is megoldhatjuk többféleképpen, én most két ötletet is mutatnék,  egyet amit egy kedves olvasom készített, és egy megvásárolható változatot, hogy melyiket választjuk az a kreativitásunk, illetve a pénztárcánk függvénye is. Nagyon dekoratív mindkettő. Én egy kicsit részlehajló vagyok, és az elkészíthető változatra szavazok:)



Remélem megint sikerült néhány hasznos ötletet adnom és többen megpróbáljátok valamelyiket elkészíteni akkor már ezen a nyáron élvezhetitek munkátok gyümölcsét.



Ha bármilyen kérdésetek van, akkor itt feltehetitek: totheniko75@gmail.com
Illetve az alábbi facebook oldalon is feltehetitek kérdéseiteket: http://www.facebook.com/pages/Kreat%C3%ADv-kert-Kreat%C3%ADv-Otthon/119875681472746?ref=tn_tnmn
Itt igyekszem naponta további hasznos ötletekkel szolgálni, hiszen a mottóm még mindig " Kertész legyen ki boldogságra vágyik "
Eni

0 megjegyzés