Ha jól emlékszem kislánykoromban, mikor még élt az én drága dédikém, akkor készültem utoljára ilyen lelkesen a húsvétra mint most.
Persze akkor ennek még más oka volt, hiszen roppant hiú kislány voltam, na meg az utcában is nagy  "verseny" folyt, kihez mennek először a locsolók :)
Már előző nap hatalmas lázban égtem, egészen addig még el nem indultunk az erdőbe vadpetrezselyemé, majd dédikével neki nem álltunk a tojások elkészítésének.
És, hogy a mostani lelkesedésemnek mi az oka? Szeretném, ha ezt a mellőzött néphagyományt egy kicsit felelevenítenénk, és egy workshop keretein belül elkészítenénk.
A mai beszerzőkörúton már túl vagyok, jártam az erdőben, mert a vadpetrezselyem ott az igazi, és a helyi piacon is, így már a friss tojás is a fazékban fődögél. egyetlen dolgon változtattam csupán, festőnövények ( hagymahéj, pitypang, cékla,kikerics, ibolya.... ) én most idő hiányában ételszínezékkel fogok dolgozni.

 Első lépésként szerezzük be a szükséges alapanyagokat: tojás, lehetőleg őstermelőtől, a növény amivel díszítünk ( ez esetben vadpetrezselyem ) és valamilyen festőnövény vagy ételszínezék. A legfontosabbat majdnem elfelejtettem, egy női harisnya, minél vékonyabb, annál jobb :)
Amennyiben nem festőnövényt használunk, a tojásokat főzzük keményre, hogy ne tudjon összeroppanni, ha dolgozunk vele! 
Az egyik legszebb színt a lila hagyma héjával tudjuk elérni, amennyiben ezzel dolgozunk, a tojásokat nem fontos megfőzni, bár így egy picit nehezebb dolgunk van.
Ha megfőtt a tojás készítsük elő a szükséges alapanyagokat, hogy minden kéznél legyen. A csipke és az ibolya sem csupán dekoráció, ha nem ragaszkodunk a vad petrezselyemhez, akár ezekkel is díszíthetjük a tojásokat.
Én mindig ezzel dolgozom, talán mert így tanultam, és ettől nem szívesen térek el, nem beszélve arról, hogy egy jó kis kirándulás keretein belül szoktam egy nagy csokorral ebből a növényből beszerezni. Vigyázat mert nagyon gyorsan hervad!
Garantáltan ez a legmacerásabb része a feladatnak, mire a növényt lehetőleg kisimítva elhelyezzük, majd megfelelően rögzítjük, de a végeredmény miatt igazán megéri a fáradozást! Amennyiben ezzel megvagyunk, már nincs is más dolgunk, mint a tojásokat lehetőleg egyenként belehelyezni az ételfestékbe, amiből 10-15 perc állás után vehetjük ki. ez persze attól is függ, hogy milyen árnyalatot szeretnénk elérni. Én ehhez az árnyalathoz, kék és piros színezéket használtam.
És a végeredmény, aminek a locsolók garantáltan örülni fognak, nem beszélve arról, hogy a régi néphagyományokat is ápoljuk!
A blog Facebook oldalához az alábbi linkre kattintva csatlakozhatsz: https://www.facebook.com/kreativkert?ref=hl, ahol naponta frissülő tartalommal találkozhatsz. Ha mindennap látni szeretnéd, ne felejtsd el bekapcsolni a követés funkciót! :) 
Képek forrása: EnArt Design Studio
Ha tetszett a bejegyzés megköszönöm, ha másokkal, is megosztod.
Eni
0 megjegyzés