Mikor évekkel ezelőtt elkezdtem bútorokat festeni, akkor nagyon örültem ha néhány helyen sikerült vízbázisú festéket beszereznem, mert az oldószereset nem szeretem, ráadásul nem is tartom sem környezetbarátnak, sem egészségesnek. Így az első bútoraim ilyen típusú festékekkel készültek. Persze volt némi munka vele, ami a csiszolást, előkészítést illeti, de a végeredmény mindig  kárpótolt.

Többek között ez a pad is ilyen festékkel készült.
Majd egy kb. úgy másfél évvel ezelőtt kicsiny hazánkba is megérkezett a krétafesték. Teszteltem, próbálgattam, de megmondom őszintén nekem nem minden felületen vált be, mert nagyon kényes, és a mindennapi használat során könnyen sérül, mindamellett nehéz tisztítani. Persze vannak tárgyak amikre kimondottan jó, ráadásul tényleg könnyű vele dolgozni. Némi utána olvasás és az alapok elsajátítsa után bárki otthon is belevághat.

Egy asztal ami bár szerintem gyönyörű lett, de ebben az esetben nem volt egy jó döntés a krétafesték használata. 
És egy bútor, amin nem bántam meg a krétafestéket, ráadásul Ámor kutya is igencsak kedveli :)
És akkor most jöjjön a legújabb " tesztalany " ami úgy gondolom, persze nem szakmailag értve, hogy a két festék " keveréke ", azaz mindkettőnek a jó tulajdonságait hordozza magában. Ez a Pentart termékek legifjabb családtagja, a Decor Paint. Amint mindenképpen el kell mondjak róla, hogy NEM krétafesték, viszont ennek a terméknek a használata során is megúszhatjuk a fárasztó csiszolást...., vízbázisú, ami számomra különösen fontos, és nem utolsó sorban, könnyű vele dolgozni. Szépen egyenletesen simul, és rendkívül gyorsan szárad. Tegnap pillanatok alatt elkészült vele egy rusztikus hangulatú könyvespolc, ami már régóta várakozott, hogy végre történjen vele valami. Nos megtörtént :)
Tulajdonképpen olyan régen várakozott, hogy előtte fotó csak ilyen van, de ez nem is baj. Én sötét alap esetén főleg ha világosabbra festem, minden esetben használok egy vízbázisú töltőalapozót. Ezt sokan elhagyják, én több okból így szeretem.
A kiválasztott színek: fekete, fehér = szürke, mohazöld és zuzmó zöld.
Az első réteg, lazán szürkére kenve, itt ott szándékosan fehérre hagyva, azokra a részekre kentem száradás után a kétféle zöldet.
Itt jól látszanak a zöld árnyalatok, amiket a végén egy picit visszacsiszoltam, hogy "összeolvadjon" a szürkével, itt nem az erős kontraszt volt a cél.
Itt már csak a teteje volt kérdéses, ami végül egyszínű szürke lett. Na és némi finomítás, visszacsiszolás, újabb szürke réteg ahová kellett, és waxolás :)
És végül a végeredmény, ahol nagyon jól látszik, hogy a polc teteje, picit kopottas lett, a gyertyatartó pedig tökéletesen egyenletes.
Az első benyomások? Én egyenlőre tökéletesnek találom, de természetesen a tesztelés holnap tovább folytatódik :)
A blog Facebook oldalához az alábbi linkre kattintva csatlakozhatsz: https://www.facebook.com/kreativkert , ahol naponta frissülő tartalommal találkozhatsz. Ha mindennap látni szeretnéd, ne felejtsd el bekapcsolni a követés funkciót! :) 
Eni
0 megjegyzés